top of page
Juventus Mix 8 front cover
Juventus Mix 8 back cover
Juventus Mix 8 testfestes

A sorozat utolsó darabja, mely egyúttal egy új mixelési mód első megvalósulása is lett. Persze a mix készítésekor még nem tudtam, hogy ez lesz az utolsó, én csak kijelöltem az irányt. Elegem lett ugyanis abból, hogy a dalok közötti átmenetbe különböző, nehezen jogosítható hangmintákat keresgéljek, ebben a mixben ezért kizárólag csak olyan hangok szerepelnek, amelyek a mixben szereplő dalokból származnak, nincs "külső" hamgminta, loop, groove.

Haladjunk sorban, először pár szót az intróról, amely minden ilyen jellegű mix legfontosabb eleme, nem csak azért, mert ez szólal meg először, hanem azért is, mert a készítőnek itt teljesen szabadon szárnyalhat a fantáziája (technikai szempontból minden intró saját zeneműnek minősül). Nekem is szárnyalt, de csak azután, hogy megtudtam: Verebély Iván művész úr fogja mondani. Az ő hangja lett a gomb, amihez a kabátot varrtam. De miért is?


Történt ugyanis, hogy az akkoriban felettébb népszerű Rasmus zenekar épp Verebély művész úr lányának kedvence volt, és a banda énekes Budapestre jött. Én segítettem abban, hogy Fanni találkozhasson Lauri-val a Juventus Rádió stúdiójában egy közös fotó erejéig, Iván bácsi pedig vállalta az intró szövegét, amely - hangjának megfelelően - egy "mese" lett. Ezt hívják tökéletes barternek. (Bővebb részletek minderről ebben a blog bejegyzésben, további posztok pedig a készítés körülményeiről akkoriban írt blogból származnak.)

Akkoriban a mix készítéséről blogot vezettem, de egy régebbi tárhely felszámolásakor az egész az enyészeté lett, amit sikerült megmenteni, arról a blogban olvashatsz "Juventus Mix 8 sztorik" címmel. Ahogy bevezetőben említettem, ebben a mixben nincsnek "idegen" hangok, samplingek, sőt még dobalapok sem, amit itt hallasz, az kivétel nélkül valamelyik felhasznált dalból származik. A készítéskor pedig nagy mániámra, a harmonikus mixelésre is ügyeltem, a dallista mindezek figyelembe vételével állt össze. A rendelkezésemre álló anyag meghatározta, hogy milyen mix készülhet, bár arra emlékszem, hogy tettem el ide nem illő dalokat a következő kiadványra - csak azt nem tudtam, hogy már nem lesz következő. Illetve lett (egy próbálkozás), de azt már nem én mixeltem...

Ez a lemez egyébként teljesen egyszemélyes, mert itt MINDENT, a kitalálástól a plakátig egyedül csináltam. Igaz, élveztem is, mert megvalósíthattam majdnem az összes elképzelésemet. Amúgy ez volt a legjobb az egész Juventus Mix-es bizniszben: soha, senki nem szólt bele abba, hogy mit, miért és hogyan csinálok - lehet, hogy ez volt a siker egyik titka is? Ki tudja... Mindenesetre megint meg kell említenem Szűts László nevét, aki az első hat albumot bízta rám teljesen, majd amikor a SONY/BMG fúzió létrejött, Geszti Margit keze alá kerültem, de ő is hagyott kiteljesedni.

Most jut eszembe, hogy eredetileg nem azt a "villámlós" borítót képzeltem el amivel a lemez megjelent, hanem a hetedikhez hasonlóan megint egy lányt, de ezúttal "testfestve". Akkoriban nagyon komoly testfestéseket láttam, és azt gondoltam, hogy ízlésesen, izgalmasan lehet(ne) a szép női testre applikálni a nyolcas szám kerek formáit, de végül nem találtunk időben profi testfestőt, csak próbálkoztunk, az itt látható volt a kiinduló alap, aztán jött a leadási határidő...

Csak a történeti hűség kedvéért, nézd meg milyen kiadványok voltak akkor a MAHASZ listán, amikor épp én álltam az első helyen... (ez a képernyőkép 2006. április 29-én készült.)

mahasz06_04_29.jpg
bottom of page