Miért a Hearthis?

Annyi a felület, hogy az ember csak kapkodja a fejét: mit és hová kellene feltölteni ahhoz, hogy elérhető, osztható, adott esetben letölthető is legyen, ha akarom pénzt is kérhessek érte, ha akarom adhassam ingyen, hogy a Google könnyen megtalálja, hogy a podcast versenyben se maradjak le, stb...



Először a Soundcloud-ra regisztráltam még 2010-ben, de elég hamar kifutottam a free lehetőségekből, hát prémiumot kellett vásárolnom. Itt megvolt minden szolgáltatás: hallgatás, osztás, letöltés, fájlcsere lehetőség, dal- és mix feltöltés, stb. Egyetlen aprócska bibi volt a rendszerben: a SC olykor bizonyos dalokat, remixeket, sőt, mixeket is törölt ún. "szerzői jogi aggályok" miatt. Amikor viszont egy másik fiókot is létrehoztam, és oda is feltöltöttem kifogásolt tartalmat, ott meg engedte. Nem nagyon értettem a logikát, voltak mindenféle praktikák ("tegyél szünetet a mix elejébe..."), hogy átmenjen a szűrőn, de a lényeg, hogy macerás és kiszámíthatatlan volt, ezt senki nem szereti. Főleg, ha még fizet is érte.

Ekkor a mixekkel átköltöztem a Mixcloud-ra, ahol a letöltést ugyan nem lehetett engedélyezni, de azt biztosan tudtam, hogy nem lesz szerzői jogi probléma a mixeimmel (hiszen ők úgy reklámozták magukat, hogy fizetnek azoknak, akiknek a dalait streamelik). Nem is volt gond, szépen mentek a lejátszások, de itt például nem tudtam kicserélni egy adott mixet mondjuk egy újabb masterre, úgy, ahogy a Soundcloud prémiumban, mert akkor buktam volna az addigi kattintásszámot. Plusz, a "Pro" opciójuk is elég gyengécske volt, viszont jó drága.

És akkor ennek tetejébe nemrég jött a Mixcloud Select, meg az ilyen apróságok, hogy ha ingyenes felhasználó vagy, akkor nem tekerhetsz bele a mixbe, stb.


"Na jóvan, édesanyátokkal szórakozzatok, ne a felhasználóval!"

Elkezdtem keresgélni, és ráakadtam a Hearthis.at oldalra, amelynek felhasználói felülete hasonlított a SC-ra, minden ottani opció rendelkezésre állt, viszont a prémium hozzáférés harmadannyiba (!) került, az extra szolgáltatások viszont jóval többet nyújtottak, mint a SC, vagy a MC esetében. Például a podcast opciók, mert ez ugyebár a jövő. (Jelen?)

Persze, tehetnék mindent a weboldalra, elvégre van ott tárhelyem bőven, de mivel a streaming világában élünk, sokkal jobb olyanoknál tartani a hanganyagokat, akik erre specializálódtak.

Éppen ezért, a Mixcloud-ról szépen lassan mindent áttöltök a Hearthis-re (igen, bukom a korábbi kattintás számokat, de ez van...), aztán várom, hogy megint változzon a világ...

De van még miért dicsérni a Hearthis-t: például megválaszthatom a streaming bitrate-et, vagyis én döntöm el hogyan szóljon az anyag, nem a cég - a Mixcloud 192 kpbs-en adja a mixeket, én mindent 320-on töltök fel, és ezen is stream-elem.

Jó még a Live Streaming opció is, egyrészt rögzíti a szettet, másrészt könnyen tovább lehet osztani Facebook-ra meg Youtube-ra (hogy ott aztán tiltsanak).

Be tudom állítani, hogy milyen feltételek teljesülése esetén engedélyezem a letöltést: megosztás, vagy követés - ez is hoz valamit a konyhára...


Na, száz szónak is egy a vége: most a Hearthis lett (és marad) a fő felület, mert - mint írtam - a podcast lehetőségek kiválóak, ezért vagyok elérhető immár pár kattintással a Deezer-en és az Apple Music-on is.

  • Nagyember on Hearthis
  • Nagyember on Facebook
  • Nagyember on Instagram
  • Nagyember on YouTube
  • Nagyember on iTunes
  • Nagyember on Deezer

© 1998-2020 Kovács Nagyember László. Minden jog fenntartva, utánközlés kizárólag a forrás megjelölésével!